Školské parlamenty
 Školské parlamenty sú skvelým nástrojom, ktorý v bezpečí školského prostredia môže rozvíjať žiakov, ale aj všetkých zainteresovaných a učiť ich, čo je to demokracia, ako preberať/odovzdávať zodpovednosť, alebo aké práva, ale aj povinnosti majú. Je závanom prístupu neformálneho vzdelávania vo formálnom prostredí, čo pri správnom uchopení môže všetkým aktérom priniesť naozaj veľmi pozitívny dopad. Zo svojej praxe viem, že mladí ľudia vedia dôveru v nich vloženú pretaviť do nádherných výstupov a byť obrovským prínosom pre svoje okolie. Samozrejme je na nás dospelých ich k tomu viesť a podporovať ich, a pomáhať im na tejto ceste.
Čo hovorí legislatíva: ZÁKON č. 488 z 25. novembra 2021, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Slovenskej národnej rady č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony: Zákon č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. 
Dokumenty:
Príručka Škola demokracie II.  - https://rcmtn.sk/wp-content/
Vzorový dokument - Etický kódex školského parlamentu
Vzorový dokument - Vzor volebného programu školského parlamentu
Vzorový dokument - Vzorový štatút školského parlamentu
                    Dokumenty na stiahnutie
- Prezentácia KCVČ- stretnutie koordinátorov školských parlamentov (PDF 8,88 MB)
- Zápisnica zo stretnutia koordinátorov školských parlamentov (PDF 590 kB)
- Pozvánka na stretnutie koordinátorov školských parlamentov (PDF 465,75 kB)
- Pozvánka na stretnutie koordinátorov (PDF 394,38 kB)
- Príručka aktívneho študenta, alebo ako efektívne fungovať v ŽŠR (PDF 1,72 MB)
- Škola demokracie (PDF 2,08 MB)
- Stretnutie koordinátorov žšr Trenčianskeho kraja (PDF 210,58 kB)
- ŽŠR v Trenčianskych Tepliciach (PDF 193,14 kB)
 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                     
                                                     
                                                     
                                                     
                                                     
                                                     
                                                    